Прихильники

РЕКОМЕНДАЦІЇ ПЕДПРАЦІВНИКАМ



Перелік матеріалів





РЕКОМЕНДАЦІЇ ВИКЛАДАЧАМ у роботі з першокурсниками
У роботі з першокурсниками дуже важливо:
ü під час проведення занять використовувати інтерактивні методи навчання, мультимедійний супровід;
ü  доцільно добирати такі завдання, в яких учні могли б виразити себе творчо, розкрити свій інтелектуальний потенціал;
ü  створити такі навчальні ситуації, в яких першокурсники могли б на свій розсуд обирати теми для більш детального розгляду дисципліни, вільно висловлювали б свою точку зору (це зробить заняття більш цікавим, актуалізує особистісну потребу глибоко зануритись у вивчення змісту дисципліни);
ü  давати учням домашні завдання поступово і наперед, чітко встановлювати час, реальний для їхнього виконання;
ü  застосовувати спеціальні психолого-педагогічні прийоми для психоемоційного розвантаження;
ü  організовувати цікаві заходи для дітей, адже яскраві позитивні емоції допоможуть відволіктися від рутинності учбового процесу;
ü  звертати особливу увагу на прояви байдужості до навчання, відокремлення учня від групи, занурення у свій внутрішній світ, загальну пасивність;
ü  дотримуватися етичних норм, поважати гідність першокурсника, зважати на його точку зору, не залишатися байдужим до питань, які його хвилюють.



ПОЗИТИВНЕ МИСЛЕННЯ:
КІЛЬКА КОРИСНИХ ПОРАД

Безліч людей прагне до успіху в кар'єрі та в житті, але чи можливо це при песимістичному налаштуванні та впевненості в негативному результаті? Чи зрушиться справа з мертвої точки, якщо людина заздалегідь налаштована на поразку?
Позитивне мислення - це позитивне налаштування щодо світу, до справи і до самого себе, корисна звичка, яку можна і потрібно набувати шляхом старанних тренувань. Наші думки формують наше сьогодення і наше майбутнє, і саме від того, чи будуть вони позитивними чи негативними, залежить те, як ми живемо зараз і як будемо жити завтра.
1. Припинити використовувати негативні слова.
Перестаньте говорити собі, що у вас нічого не вийде, і що ви не зможете зробити що-небудь. Краще взагалі поменше вживати частку «не», замінюючи фрази з нею позитивними твердженнями. Можна взяти на озброєння ряд позитивних афірмацій, промовляючи їх про себе замість негативних думок.
2. Дякувати. Потрібно навчитися бути вдячним за все, що відбувалося і відбувається в житті, навіть якщо вам це зовсім не подобається. Будь-яка подія - це досвід, який робить людину сильнішою і мудрішою. Спробуйте кожен день знаходити і описувати, як мінімум, п'ять речей, за які ви вдячні. Це допоможе бачити не тільки негативні, а й позитивні сторони життя, не зациклюватися на чорних тонах.
3. «Мій ідеальний день». Засновник позитивної психології, американський психолог Мартін Селіґман, для розвитку позитивного мислення пропонує описати в подробицях свій ідеальний день і спробувати його прожити в реальному житті. При цьому головну увагу варто приділяти тому, що важливо має значення особисто для вас. Після того, як ви проживете цей день, потрібно ретельно проаналізувати все, що відбувалося, виділяючи все, що вдалося чи не вдалося, пережиті почуття і емоції, і те, що залишається після. Щось не вийшло? Просто сядьте і напишіть для себе новий «ідеальний день» і проживіть його. Так вашу увагу буде зосереджено на тому, чого вам насправді хочеться, а не на тому, чого хочеться уникнути. Вправу потрібно повторювати до тих пір, поки ви не будете задоволені змінами, що відбуваються.
4. «П'ять позитивних сторін». Це широко відома техніка, яка пропонує знайти п'ять позитивних сторін в будь-яких, навіть найжалюгідніших ситуаціях. Це навчить вас бачити нові можливості там, де інші бачать безвихідь. Потрібно взяти конкретну проблему, проаналізувати її і знайти п'ять вигідних для себе моментів.
5. «Укласти мир із минулим». Як довго можуть мучити людину події минулого? Здається, безкінечно. Живучи минулим, знову і знову занурюючись в нього, людина втрачає сьогодення і нічого не робить для майбутнього. Варто пробачити минулі образи і пробачити себе за помилки, залишити негатив в минулому і сконцентруватися на сьогоденні, усвідомлено проживаючи кожну дорогоцінну мить.

Мислити позитивно - зовсім не означає бути безтурботним. Це означає любити життя, з радістю приймати все, що воно дає, і бачити всі можливі шляхи для розвитку.

Джерело - psychologies.today.



Сім правил здорового способу життя

Здоровий спосіб життя – це стиль життя і мислення. Для кожної людини – це щось особливе. Саме думки людини становлять основи здорового способу життя.
Саме поняття «здоровий спосіб життя» з’явилося не дуже давно, але дотримуватися його принципів намагалися віддавна. Ще в середньовіччі, а можливо, й раніше люди знали основи здорового способу життя, хоча мотивація у них була зовсім іншою, ніж тепер у нас.

ПРАВИЛО № 1
Найважливіше при здоровому способі життя - це харчування. Правильне харчування! Більше фруктів і овочів, продуктів, наповнених корисними для нашого організму речовинами. Ніяких гамбургерів, чіпсів та іншої гидоти.

ПРАВИЛО № 2
Активність, активність і ще раз активність! Будьте активними, життєрадісними і відкритими до світу. Ходіть більше пішки, гуляйте у парках та лісах, будьте рухливими, займайтеся спортом.

ПРАВИЛО № 3
Здоровий спосіб життя жодним чином не сумісний зі шкідливими звичками: куріння, вживання алкоголю і тим більше - наркоманія.

ПРАВИЛО № 4
Основа здорового способу життя - правильний розпорядок дня: передусім, нормальний (восьмигодинний) здоровий сон. Чому важливо висипатися? Хоча б, тому що існує прямий зв'язок між недосипанням і появою якоїсь недуги, зокрема виснаження нервової системи, що призводить до інших захворювань.

ПРАВИЛО № 5
Одне з найважливіших правил здорового способу життя - це позитивний настрій. Не зациклюйтеся на невдачах і недоліках. Не переживайте і тоді, коли зробили щось чи сказали не так - усе можна поправити. Ніколи не впадайте у смуток, пригніченість, безнадію.

ПРАВИЛО № 6
Здоровий спосіб життя - це дбайливе ставлення до себе. Себе треба любити, про себе потрібно піклуватися. Наприклад, під час занять спортом, на прогулянці чи навіть під час виконання якоїсь праці потрібно робити це зосереджено, із задоволенням, не думаючи про щось негативне. Завжди намагайтеся ходити прямо, з піднятою головою, дихайте глибоко, вдихаючи повітря через ніс і видихаючи ротом. Спробуйте побачити і відчути красу навколишньої природи, бадьорість і свіжість ранкової прохолоди чи таємничість вечірньої пори.

ПРАВИЛО № 7
Вести здоровий спосіб життя краще не самому, а в якомусь товаристві (сім’я, друзі, сусіди). В ідеалі, звичайно, потрібно, щоб усі, хто оточує вас, дотримувалися такої ж життєвої позиції - разом веселіше і є дух суперництва.        Уявіть, що всі вони ведуть здоровий спосіб життя, всі в чудовому настрої, бажають один одному тільки добра.
Турбота про своє здоров'я не має бути проблемою, це має бути способом життя! Здоровим способом життя. Краще вже бігати на свіжому повітрі, ніж по лікарях!

На завершення, остання порада: завжди перебувайте в гармонії з Всесвітом! Дякуйте за чудовий навколишній світ, у якому ви живете. Дякуйте за небо і сонце, дерева і трави, сонце і вітер, за вашу родину і ближніх, за випробування і терпіння!




Як навчитися керувати
 своїми емоціями у повсякденному житті
/Поради/

Емоції — це те, що робить нас людьми. Однак, використовувати їх потрібно з розумом, щоб вони не зруйнували все те, до чого ви йшли так довго.

ПІЗНАННЯ СЕБЕ
Якщо ви думаєте, що знаєте себе дуже добре, то ви помиляєтеся. Протягом усього життя людина тільки й робить, що впізнає себе все краще і краще. Заглянути в себе страшно, а ще страшніше - тільки познайомитися із собою в уже досить «пристойному» віці. Якщо ви не займетеся самопізнанням, то ваші емоції візьмуть над вами верх.
Щоб пізнати себе, потрібно частіше прислухатися до себе. Що знаходиться всередині нас? Чого ми дійсно хочемо? Розуміючи це, потрібно відразу ж «включити мозок» і зіставити почуття і раціональне мислення. Ми повинні зрозуміти різницю між «я відчуваю» і «я думаю». У кожній конкретній ситуації потрібно чітко розуміти, яка конкретна емоція охоплює вас. Аналізуйте себе, контролюйте те, що відчуваєте. Незабаром ви зрозумієте, як навчитись керувати своїми емоціями грамотно, щоб це призвело до позитивного результату.
Самопізнання допоможе навчитися розуміти та інтерпретувати свої емоції в кожній конкретній ситуації.


САМОКОНТРОЛЬ
Поки ви пізнаєте себе і намагаєтеся правильно розуміти те, що відчуваєте, то одночасно повинні вчитися ще й контролювати це. Правильно регулювати і координувати власні почуття, думки й емоції - це наступний крок до розуміння, як саме навчитися керувати емоціями. Якщо самопізнання дозволяє розуміти та інтерпретувати емоції, то самоконтроль допоможе правильно їх використовувати, координує їх роботу для досягнення позитивного результату. Отже, потрібно діяти раціонально, обдумано і відповідально.

ЗБЕРІГАЙТЕ БАЛАНС
Регулюйте градус своїх емоцій так само, як температуру на термостаті. Можливо, вам занадто жарко, чи холодно, а, може, якраз комфортно? Це стосується як хороших, так і поганих емоцій.
Якщо ви занадто збуджені, це може бути недоречно в певній ситуації, так само, як і надмірна агресивність або депресивна поведінка.
Люди, які вміють контролювати свої емоції, весь час намагаються зберігати баланс, уникаючи дисгармонії в стані душі.

ЗУПИНІТЬСЯ ТА ПОДУМАЙТЕ
Якщо ви відчуваєте, що ваші емоції просто закипають, почекайте та подумайте. Замість того, щоб негайно відреагувати на ситуацію, подумайте про те, як ви можете її вирішити. Якщо настане момент, коли ви відчуєте, що втрачаєте контроль, тоді зробіть крок назад і сфокусуйтесь на чомусь іншому. А все тому, що пізніше ви можете пошкодувати про зроблене чи сказане. Замість того, щоб почуватись переповненими емоціями, заспокойтесь та подумайте про якусь одну річ. Така вправа допоможе вам відновити спокій та реагувати на подій тактовно.

УНИКАЙТЕ ЕМОЦІЙНОГО ПЕРЕВАНТАЖЕННЯ
Емоційне перевантаження — це той стан, коли певний тип емоцій (щастя, радість, гнів, сум) повністю захоплює вас. Він зазвичай супроводжується такими фізичними реакціями, як прискорене серцебиття, дихання, тремтіння колін, пітливість, нудота. Це ознаки того, що ви емоційно переобтяжені. Тому вам потрібно обробляти інформацію по частинах, щоб поступово прийти в себе.

ПРАКТИКУЙТЕ ГЛИБОКЕ ДИХАННЯ
Коли організм починає реагувати на емоційні перевантаження, то подає в серце та різні м'язи тіла дивні сигнали, в результаті чого ви почуваєтесь напруженими. Щоб уникнути такого стану, потрібно навчитись глибоко дихати.
Завдяки цьому в мозок потрапляє більше кисню, і це допомагає розслабитись.
Просто припиніть робити те, чим ви займались, заплющіть очі і виконайте таку вправу: повільно вдихніть повітря через ніс (це має тривати не більше 5 секунд); затримайте дихання ще протягом 2, а потім повільно видихніть через рот (знову протягом 5 секунд). Повторіть цю вправу приблизно 10 разів.

УНИКАЙТЕ ЕМОЦІЙНИХ КОМПАНІЙ
Весело спостерігати, як люди можуть легко передати свої емоції іншим. Саме тому потрібно уникати тих, які постійно акцентують увагу на негативі. В такій ситуації є велика ймовірність того, що ці емоції "перекинуться" й на вас.
Якщо ви хочете перебувати в гармонії, тоді вам також варто уникати надмірно емоційних компаній. Драми у вашому житті має бути не надто багато.

МОТИВАЦІЯ
Далі ви повинні виробити самомотивацію, яка допоможе спрямувати всю силу емоцій у позитивне русло. Якщо самоконтроль допомагає уникати недоречного використання негативних емоцій, то самомотивація вчить використовувати позитивні емоції в правильному напрямку. Ви бачите мету і кроки для її здійснення.
Щоб мотивувати себе, зрозумійте, що ви доросла свідома людина, яка розуміє і грамотно використовує те, що відчуває. Відокремте негативне від позитивного всередині себе. Все, що дарує позитивний настрій, можна використовувати для натхнення на ті чи інші звершення. Візуалізуйте картину бажаного майбутнього. Ідіть до своєї мрії за допомогою свого ж позитивного настрою. В даному випадку ваші емоції будуть працювати на вас.

ДУМАЙТЕ ПРО РІШЕННЯ, А НЕ ПРО ПРОБЛЕМУ
Негативна реакція на складну ситуацію — одна із найбільш поширених проблем, пов'язаних з емоціями.
Почуватись злим чи сумувати — це нормально для людей, але не зовсім правильно, тому що сама собою проблема не вирішиться.
Завжди старайтесь збалансовано підходити до всього та намагайтесь бути більш реалістичними при оцінці ситуації.
Не можна зупинятися на роздумах про проблему, потрібно використовувати час для продумування плану наступних дій.
Складіть список можливих рішень, будьте винахідливі і креативні. Під час роботи емоції відійдуть на задній план, а ви вийдете з ситуації переможцем.

Таким чином, навчившись керувати своїми емоціями, ви зможете зрозуміти, як керувати емоціями і почуттями інших людей, легко встановлюватимете контакти, розумітимете, як налаштована до вас та чи інша людина.








Емоційне вигорання

Як не дивно, у кожної епохи є свій «недуг». В один час це була істерія, в інший – невроз нав’язливих станів. А сьогодні – це синдром емоційного вигорання.
Емоційне вигорання на роботі –  симптом нашого часу. Це стан виснаження, який призводить до повної або часткової втрати сил, почуттів і супроводжується втратою радості та задоволення від життя.

         Поради від психотерапевта, як нормалізувати   свій стан:
1.     Включіть паузи у свій спосіб життя як норму психічної гігієни.
2.     Почніть повноцінно харчуватися: не хапати печиво та каву на ходу, а повноцінно 3 рази на день їсти й мати дві невеликі паузи для смачного, корисного перекусу.
3.     Розберіть завали паперів і непотрібних «цінних» речей, що поглинають енергію.
4.     Почніть приходити, а не прилітати додому! Хоча б 10 хвилин пішки. Хоч трішки часу наодинці з собою. Впевнена, що вам подобалось гуляти раніше! А знаєте, більшість людей не люблять осінь, зиму й уникають прогулянок тільки тому, що не вдягаються відповідно до погоди. Якщо вам тепло й не мокро, ви дозволите собі поглянути на небо й видихнути замість того, щоб закутуватися в одяг, який не зігріває.
5.     Відмовтеся від спортивних марафонів на виживання на користь зарядки й розминки на час, щоб навчитися наповнюватися, а не тільки розряджати енергію.
6.     Кожен ранок починається з вечора та ночі. Подаруйте собі розкіш спати в провітреній кімнаті, без увімкненого телевізора.
7.     Визнайте, що слово «ні» – це не страшно.
8.     Навчіться просити про допомогу в тих, хто допоможе, а не в тих, хто втомить очікуванням і зрештою не виконає обіцяне.




Поради Дороті Сарнофф
“Як позбутися емоційного напруження”



v Що б ви не робили, не робіть це розслаблено. Тримайте себе не в напруженні, а в енергійному стані, що притаманний гравцеві у теніс, коли він б’є ракеткою по м’ячу і всі його м’язи напружуються. Ви справляєте гарне враження, коли поводитеся енергійно. Безвільно розслабивши тіло, ви тільки означите свою присутність.

v Говоріть жваво й натхненно – це найкраща косметика. Йдеться не про миттєву посмішку: посмішка – це горизонтальне напруження м’язів, тоді як натхнення – вертикальне. Посмішка злегка піднімає щоки й запалює ваші очі. Спробуйте – побачите.

v Коли ви розмовляєте, намагайтеся дивитися саме в очі. Часто люди дивляться не в очі, а на очі, у кращому випадку в одне око співрозмовникові. Це робить погляд сталим, неживим. Коли погляд переходить від одного ока співрозмовника до іншого, ви бачите його душу.

v Не метушіться! Якщо ви спостерігатимете певний час, то побачите, як багато у світі метушливих людей: вони крутять у пальцях олівці, каблучки, намисто, ланцюжки, згинають та розгинають скріпки. Часто ми не усвідомлюємо, що робимо, але наші манери відволікають увагу тих, хто нас слухає.

v Не ховайтеся за своє волосся. У людей є бажання бачити ваші очі. Спробуйте упорядкувати волосся і подивитись, яке враження це справить на ваших співрозмовників. Частіше це сприяє підвищенню вашого авторитету.

v Активно слухайте і промовляйте. Пам’ятайте, що під час зустрічі вас однаково добре видно і коли ви говорите, і коли мовчите. Виявляйте увагу і тілом, і очима, інакше у співрозмовника складеться неправильне враження. Уміння слухати робить вас в очах інших гарним оратором.


ПРАВИЛА ПСИХОЛОГІЧНОЇ БЕЗПЕКИ 
ПРИ РОБОТІДЛЯ УНИКНЕННЯ СИНДРОМУ ВИГОРАННЯ


  • *     В першу чергу турбуйтеся про себе.
  • *    Будьте уважні до себе: це допоможе Вам вчасно помітити перші      симптоми втоми.
  • *    Любіть себе або принаймні намагайтеся собі подобатися.
  • *    Обирайте справу по собі: згідно своїм прихильностей і можливостям. Це   дозволить Вам знайти себе, повірити у свої сили.
  • *     Припиніть шукати в роботі щастя чи порятунок. Вона - не притулок, а діяльність, яка є доброю сама по собі.
  • *    Припиніть жити за інших їх життям. Живіть, будь ласка, своїм. Не замість людей, а разом з ними.
  • *    Використовуйте перерви в роботі для відпочинку, коли це тільки можливо.
  • *    Витрачайте час на те, щоб «скинути» з себе напругу.
  • *    Знаходьте час для себе, Ви маєте право не тільки на робоче, але і на приватне життя. Спілкуйтеся з друзями та рідними.
  • *    Особливу увагу приділіть власним ресурсам. У вільний від роботи час   займайтесь приємними та розслаблюючими справами.
  • *    Вчіться тверезо осмислювати події кожного дня. Можна зробити традицією вечірній перегляд подій.
  • *     Відмовтесь від зловживання алкоголем і висококалорійною їжею. Марно «запивати» і «заїдати» негативні емоції. Ніщо так сильно не шкодить   нашому організму, як шкідливі звички.
  • *    Якщо вам дуже хочеться комусь допомогти  або за нього зробити його роботу, задайте собі питання: чи так вже йому це потрібно? А може, він впорається сам?
  • *    Ефективний розподіл робочого часу та навантаження.  Правило “8 годин ” Для того, щоб працювати без виснаження та зберігати свою життєву ефективність необхідно розподілити час доби за таким принципом:   
  •   8 годин – час для роботи;
 8 годин – час для відпочинку та особистих справ;                                                    
 8 годин – для сну.
*   





 Рекомендації
щодо відновлення емоційної рівноваги


Під час негативних емоцій, які накопичилися протягом робочого дня:
фізкультура, дихальні вправи (20—30 хв);
душ (5 хв);
прослуховування музики (15-20 хв);
спілкування з близькою людиною;
заспокоєння силою логіки (пошук виходу із ситуації, що склалася, зниження її значимості).

Під час настирних неприємних думок, поганого настрою:
фізкультура (20 хв);
душ (15—20 хв);
споживання улюблених страв, фруктів;
прослуховування музики або читання пригодницької літератури (30-60 хв) чи відвідування кінотеатру; спілкування з близькою людиною.
Під час появи злості, по­чуття агресії:
імітація боксу з невидимим противником (3-4 рази по 1-3 хв), із використанням дихальних вправ (у проміжках) або присідань (20—40 разів);
прогулянка парком (30— 60 хв);
переорієнтація на хобі.

Під час ситуації подібної до суперечки в міському транспорті:
аутотренінг (5 хв);
заспокоєння силою логіки.

Під час несерйозного конфлікту:
валеріановий чай;
плавання (душ, сауна);
відвідування кінотеатру;
заспокоєння силою логіки;
повторно валеріановий чай;
аутотренінг;
сон.

Під час сімейних непорозумінь:
дихальні вправи;
аутотренінг (5 хв);
заняття домашніми справами;
спілкування з дітьми;
логічний аналіз подій.

Під час службового конфлікту:
дихальні вправи;
піднятися пішки декілька разів на третій поверх (або інше фізичне навантаження);
декламація віршів подумки (5 хв);
заспокоєння силою логіки.

Під час дрібних неприєм­ностей:
          дихальні вправи;
заспокоєння силою логіки.

Під час сумної події, горя:
спілкування з близькою людиною, із власними дітьми;
дихальні вправи (декілька разів у день);
прогулянка парком;
душ;
валеріановий чай;
сон.
                                                 Звертайтеся за допомогою та підтримкою!





ПОРАДИ  ВИКЛАДАЧАМ - ПОЧАТКІВЦЯМ
ЩОДО  ПІДТРИМКИ  ДИСЦИПЛІНИ  НА  УРОЦІ

ü Установіть межі дозволеного, еталони поведінки учнів для стандартних ситуацій (як входити в клас, як сидіти, відповідати на запитання, прибирати книжки і т.ін.). Зробити це треба перш ніж Ви почнете стежити за дотриманням порядку.

ü Поводьтеся так, щоб учні відчували, що ви керуєте навчальним процесом, при цьому всіляко стимулюйте їхню активність.

ü Стежте за своєю мовою, розмовляйте завжди повільно, спокійним голосом. Не відволікайтесь на незначні порушення, моралізування. Урок – це не арена для з’ясування стосунків.

ü Дотримуйтеся доброзичливого, мажорного тону, будьте уважні до кожного учня. Надавайте необхідну підтримку, відзначайте успіхи, створюйте життєрадісний, оптимістичний настрій.

ü Надавайте учням можливість частіше працювати в групах – це може бути стимулом до зайнятості кожного, хорошого настрою і поведінки.

ü Створюйте ситуацію успіху, щоб кожен мав можливість відчути себе лідером.

ü Не принижуйте учнів, не припускайте образ, сарказму. Гнів, дратівливість, імпульсивність не сприяють зміцненню дисципліни й авторитету викладача.

ü Не виявляйте антипатії до невстигаючих  учнів, сподіваючись від них поганої поведінки. Діти відчувають скептичне ставлення до них і часто поводяться згідно з вашими очікуваннями.

ü Не припускайте появи «улюбленців», це створює зайві проблеми, ускладнює стосунки в колективі.

ü Умійте керувати емоціями, знайте ціну кожному слову, тонові. Будьте терплячими. Будьте привітними.

ü Не соромтеся виявляти почуття гумору. Можна посміятися і над собою, не вважайте себе досконалістю. Але не можна висміювати учнів. Дітям імпонує веселий , дотепний, оптимістичний викладач.

ü Не забудьте привітати дитину з днем народження.

ü Підтримуйте контакт із учнями поза уроками, на заняттях гуртка, позанавчальних заходах, спільних походах.

ü Зміцнюйте зв’язки з батьками, намагайтеся отримати від них підтримку. Будьте коректними у взаєминах з ними

ü Робіть виклад матеріалу яскравим, захоплюйте учнів за допомогою різноманітних методів, наочності й змістовності.



ПАМ’ЯТКА ВИКЛАДАЧУ
 ДЛЯ РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ

·         Постійно працюйте над вихованням почуттів дітей, особливо вразливих і чуттєвих до всього, що стосується їхнього «я».

·         Допомагайте обдарованим дітям виробити адекватну я-концепцію і самооцінку, розвивати емпатію.

·         Забезпечуйте сприятливу емоційну атмосферу, адже дитина набуває емоційного досвіду в процесі взаємодії з людьми.

·         Дотримуйтеся порядку й дисципліни, обдаровані діти, як і всі інші, повинні знати межу допустимої поведінки.

·         Скеровуйте енергію і творчість обдарованих дітей у потрібне русло, щоб їх праця приносила користь.

·         У роботі з обдарованими дітьми використовуйте дослідницький метод, це активізує їхню роботу.

·         Розвивайте здібності дітей, широко використовуйте метод самостійного набуття знань.

·         Привчайте обдарованих дітей працювати спільно, це допоможе їм легше адаптуватися до соціальних умов.


·         Заохочуйте дітей, це стимулює їх.

·         Тісно співпрацюйте з батьками обдарованих дітей, щоб розвинути здібності кожної дитини.






Рекомендації педпрацівникам
 у вихованні підлітків, схильних 
до агресивної поведінки


Агресивність — це прагнення завдати шкоди іншій людині. Усіх агресивних людей об’єднує невміння поставити себе на місце іншого.
Агресивна людина часто переживає порушення душевної рівноваги, не­вдоволення.

Тому в роботі з учнями, які виявляють агресивність, потрібно:

1. Розвивати почуття емпатії (співчуття, співпереживання, вміння ставити себе на місце іншої людини). Заохочуйте учнів до таких проявів, чергуйте виконання різних ролей.

2. Розвивати альтруїзм, милосердя.

3. Розмовляти спокійним тоном, інакше ви «підключаєтесь» до збу­дження учня і провокуєте підсилення агресивних імпульсів.

4. Привчати дітей брати на себе відповідальність.

5. Привертати увагу до випадків, коли насильницькими методами можна досягти лише негативного результату (погіршення стосунків тощо) і навпаки, спілкуючись доброзичливо, виховано — легко до­сягти поставленої мети (зазвичай агресивні люди мають негативний досвід — досягати бажаного насильницькими методами). Допоможіть їм набути новий, позитивний досвід.

6. Демонструвати модель неагресивної поведінки.

7. Навчати розпізнавати свій емоційний стан.

8. Учити дітей проявляти негативні емоції прийнятними способами (у хвилини гніву зім’яти аркуш, кинути в ціль паперову кульку, побити подушку, прогулятися на свіжому повітрі).

9. Розповідати, що зняти напруження можна завдяки спортивним змаганням, заняттям баскетболом, футболом, плаванням, хореографією, фізичною працею.

10. Вчити дітей нових способів реагування у конфліктних ситуаціях.

11. Виховувати внутрішню зібраність, витримку.

12. Спілкуватися та вчити учнів, використовуючи «Я-повідомлення» («Мені неприємно, коли мене обманюють» замість «Ти мене обманув»; «Я розчаровуюсь у людині, якщо вона часто запізнюється» замість «Ти знову запізнився»).

Дайте відчути дитині, що ви вірите в неї, у її зміни на краще.



Обережно: БУЛІНГ!

Рекомендації педпрацівникам

Вирішальна роль у боротьбі з булінґом в закладі освіти  належить педпрацівникам. Але впоратися з цією проблемою вони можуть лише в тісній взаємодії з  батьками учнів, представниками служб у справах дітей, працівниками правоохоронних органів, інших правозахисних та громадських організацій.
Для успішної боротьби з насильством в закладі освіти, потрібно створити безпечний простір:

Ø  прийти до єдиної думки, що насильство, цькування, дискримінація за будь-якою ознакою, сексуальні домагання, і нетерпимість в освітньому просторі є неприйнятними;

Ø спільно з учнями мають бути вироблені правила поведінки, які повинні бути складені в позитивному ключі «як треба», а не як «не треба» поводитись та бути зрозумілими, точними і короткими;

Ø дисциплінарні заходи повинні мати виховний, а не каральний характер;

Ø осуд, зауваження, догана мають бути спрямовані на вчинок учня і його можливі наслідки, а не на особистість порушника правил;

Ø жоден випадок насильства або цькування і жодну скаргу не можна залишати без уваги: учням важливо пояснити, що будь-які насильницькі дії, образливі слова є неприпустимими;

Ø учням треба пояснити, що навіть пасивне спостереження за знущаннями і бійкою надихає кривдника продовжувати свої дії і що свідки події повинні захистити жертву насильства та, за необхідності, покликати на допомогу дорослих;

Ø необхідно запровадити механізми повідомлення про випадки насильства, які повинні забезпечувати учням підтримку і конфіденційність, бути тактовними;

Ø для успішного попередження та протидії насильству необхідно проводити заняття з навчання навичкам ефективного спілкування та мирного розв’язання конфліктів, розвитку почуття емпатії тощо.


Пам’ятайте! Навіть поодинокий випадок булінгу залишає глибокий емоційний слід в душі дитини!




Рецепти щастя



1.     Будьте оптимістами. Старайтесь проблеми вважати  тимчасовим явищем і ніколи не сприймати  їх близько до серця. Врешті-решт, не самі події роблять нас щасливими або нещасними, а наше ставлення до них.

2.     Спілкуйтесь. Якщо у вас поганий настрій або здається, що життя втратило сенс, не засмучуйтесь. Просте спілкування з друзями, знайомими або близькими людьми по телефону чи за чашкою кави, не просто покращить ваш настрій, але й допоможе поглянути на негативну ситуацію зовсім з іншого боку.

3.     Займайтесь справоюЛюдський мозок потребує постійного завантаження, а людина, якій належить виконати складну роботу, набагато щасливіша за неробу. Якщо вам зараз нелегко, складіть список першочергових справ та почніть їх виконувати. Це дозволить вам відволіктися від похмурих думок та стати щасливішими.

4.     Займайтеся спортомДоведено, що фізичні навантаження підвищують настрій. Біг, заняття у тренажерному залі, танці та навіть прогулянка на свіжому повітрі зроблять ваш настрій кращим.

5.     Почувайтеся щасливими. Одна з найефективніших технік підвищення життєвого тонусу – почуватися щасливими. Якщо ви не відчуваєте себе щасливими - прикиньтеся. Декілька хвилин уявного щастя - і у більшості людей поліпшується настрій.

6.     Пробачайте. Неможливо бути щасливими, якщо у вас залишилися ненависть та образи. Пам'ятайте, що від ваших образ не страждає ніхто, окрім вас самих. Помилки та невдачі є уроками життя. Пробачайте інших. Пробачайте самих себе.

7.     Не заздрітьЗабудьте назавжди про заздрість - вона здатна отруїти все життя: подумайте, навіщо кому-небудь заздрити? Адже ви-щаслива людина, і у вас все добре.

8.     Частіше посміхайтесь. Пам’ятайте про силу посмішки, вона скорочує відстань між людьми.

Психологічна служба Жмеринського ВПУ






Немає коментарів:

Дописати коментар

  Як реагувати на булінг: законодавче роз’яснення від МОН Дивись тут: https://nus.org.ua/news/yak-reaguvaty-na-buling-zakonodavche-roz-ya...