Прихильники

РЕКОМЕНДАЦІЇ ЗДОБУВАЧАМ ОСВІТИ



Перелік матеріалів
Рекомендації першокурсникам
з адаптації в навчальному закладі 



Ø Вступивши на перший курс будь-якого навчального закладу, людина потрапляє в зовсім нове середовище, в якому потрібно адаптуватися буквально з перших днів навчання. Зазвичай студентські роки - це найяскравіші моменти в житті людини. За ці роки молода людина знаходить своє місце у суспільстві, визначається зі способом життя, отримує спеціальність, яка стане передумовою для майбутньої роботи. Тому дуже важливо з перших днів навчання розпочати жити в потрібному ритмі, а далі відчувати тільки позитивні емоції від прекрасного учнівського життя.

Ø  Щоб було легше адаптуватися до нових умов перебування в будь-якому
          незнайомому місці (місто, училище, гуртожиток, квартира) необхідно:

Ø Налагодити контакт з оточуючими людьми, з самого початку потрібно налаштуватися на комунікабельний лад, побороти всю свою сором’язливість.
     Бажано вивчити імена всіх своїх викладачів, обов’язково відвідувати всі 
     уроки, налагодити контакт з однокурсниками, з деякими з них здружитися
     по-справжньому.

Ø Ознайомитися з корпусами училища, де ви будете вчитися. Походити коридорами, подивитися, як розташовані навчальні кабінети, їдальня, бібліотека і т. д. Цим не варто нехтувати, оскільки найчастіше першокурсники спізнюються на заняття елементарно через те, що не змогли швидко знайти потрібний кабінет.

Ø Як тільки ви заселилися у гуртожиток чи квартиру і познайомилися з сусідами, відразу ж обговоріть з ними правила і порядки, які будуть встановлені у вашій кімнаті. Як будете харчуватися: разом чи окремо? Графік прибирання кімнати, гостьові візити та інше. Надалі це позбавить вас від дрібних сварок і непорозумінь.

Ø Про те, що перший курс - найважливіший, напевно, ви начулися і не раз. Тому необхідно відразу налаштуватися на робочий лад. На перших етапах навчання виникає враження, що рівень свободи настільки великий, що і вчитися не потрібно зовсім. Ця ілюзія зникає, коли наближається сесія, особливо перша. Слід нагадати, що учні ВПУ - дорослі люди, і вони повинні бути самостійними і відповідальними. На жаль, про це доводиться нагадувати тим, хто завзято не бажає розлучатися з дитинством. Навчання потрібно, перш за все, вам, і ніхто не буде бігати за вами й просити, щоб ви здали залік або іспит. Більше того, якщо самі вчасно не поквапитесь, то не отримаєте навіть те, що заслуговуєте. Виходити треба з того, що всі проблеми учня - це, насамперед, його власні проблеми, і вже тільки потім це проблеми навчального закладу та викладачів.

Ø Якщо з самого початку зарекомендувати себе добре, то таким чином учень створює собі імідж на всі подальші роки навчання. Недарма існує стара  істина: «Спочатку учень працює на авторитет, а потім  авторитет працює на учня». Саме тому слід старанно ставитися до уроків, заліків, семінарів, контрольних  робіт. Відвідуйте всі уроки, виконуйте всі завдання. Пропуски та їх накопичення призводить до сумних наслідків, стресів під час сесії,  а іноді і відрахування з числа учнів ВПУ.

Ø Для успішного засвоєння нових знань психологи рекомендують учням ввечері згадувати, що нового вони дізналися за сьогоднішній день, а краще ділитися набутими знаннями з друзями, батьками або хоча б із зошитом. Така гарна звичка (промовляти, осмислювати почуте, виділяти важливе з інформації) допоможе вашому мозку розмістити всі знання по поличках і в потрібний момент швидко їх звідти дістати і продемонструвати.

Ø Вчитися в нашому навчальному закладі душе цікаво, не так уже й важко, якщо правильно організувати свій час, головне - вловити ритм, за яким працює система. Дуже важливо учню визначитися з новим режимом: скільки часу витрачати на навчання, скільки на вдосконалення своїх здібностей, на відпочинок і дозвілля.

Ø Найголовніша порада  - залишатися собою в будь-яких ситуаціях, навіть найкритичніших. Світ не без добрих людей, і завжди можна знайти людину, яка допоможе мудрою порадою. У нашому навчальному закладі працює практичний психолог, який завжди прийде вам на допомогу у важкій ситуації.

Ø  Кабінет практичного психолога розташований:
                                                              1-й корпус, 3-й поверх, №304.

Контактний телефон:    0978761946



Практичні ПОРАДИ

 для адаптації першокурсників

Ø  Не порушувати норм та правил поведінки
Ø  Брати активну участь у заходах, які проводяться
Ø  Виконувати рекомендації викладачів щодо навчання
Ø  Співпрацювати з групою та завжди підтримувати один одного
Ø  Регулярно відвідувати заняття
Ø  Стримувати негативні емоції
Ø  Бути впевненим у собі і своїх діях
Ø  Проявляти активність і жити життям навчального закладу
Ø  Не відмовляти у допомозі тим, хто цього потребує
Ø  Бути цілеспрямованим, ставити перед собою чітку мету та досягати її
Ø  Концентрувати свою увагу на навчанні
Ø  Співпрацювати з викладачами та учнями
Ø  Самовдосконалювати свої знання
Ø  Вирішувати всі проблеми з керівниками групи
Ø  Ввічливо та з розумінням ставитись до людей із особливими потребами
Ø  Не боятись пробувати щось нове для себе
Ø  Поважати думку оточуючих
Ø  Відповідати на заняттях
Ø  Намагатись досягти нових та корисних знань
                   Радіти кожному дню, проведеному в училищі,
                                            адже цей період –  неповторний!


















Шкідливість куріння
Ви не раз чули застереження: "Куріння шкідливе для здоров'я".
Проте найбільшої шкоди тютюн завдає підлітковому організму. Люди, що почали курити після 15-річного віку, помирають від раку легень у 5 разів частіше, ніж ті, які закурили після 25.
Учені дослідили, що в цигарках міститься близько 1200 отруйних сполук.
Протягом кількох років здійснювалися спостереження над 200 учнями, які долучилися до цієї поганої звички, і 200 учнями, що не курять. З'ясувалося, що серед перших було в 15-20 разів більше з поганою пам'яттю, слабким фізичним станом та розумовим розвитком. Виявилося також, що на організм дівчаток нікотин впливає значно згубніше. У них "в'яне шкіра", стає хриплим голос.
У курців притупляється реакця, смакові відчуття. Людина втрачає можливість сприймати аромат квітів, трав.
Медики довели, що значній частині таких людей дуже важко кинути курити. Тому ні за яких умов не беріть у руки цигарку!

Пам'ятайте, що від цього залежить ваше життя та здоров'я, щастя рідних і близьких!



Що треба робити підлітку, аби не палити

Перше: необхідно знати всю правду про тютюн і куріння.

Друге: потрібно знати, що, не дивлячись на рекламу, фільми і  серіали, в яких улюблені герої можуть палити, більшість підлітків, молодих людей, дорослих і спортсменів не палять.

Третє: займися фізичними вправами або улюбленим видом спорту, або спортивними танцями. Від цього потрійна користь: користь для здоров'я; прекрасно проведеш вільний час; ти знайдеш друзів, з якими у тебе будуть спільні інтереси, наприклад, спорт.

Четверте: потрібно знайомитися з новими людьми і знаходити нових друзів, але при цьому слід залишатися вільним і незалежним від їх тиску. Не обов'язково палити "за компанію" лише тому, що твої друзі або інші люди палять. Оскільки палити тобі або не палити — це твій вибір, а не твоїх друзів. Не вони вирішують за тебе, а ти сам повинен вирішувати. Не палити — не означає бути слабким, не зовсім дорослим або "білою вороною". Якщо твій друг пропонує тобі закурити, а ти не хочеш, ти не повинен погоджуватися. Завжди можна і потрібно відмовлятися. Не палити — означає зробити вибір на користь здоров'я. Справжні друзі повинні це розуміти і поважати твій вибір.

П'яте: не витрачай гроші на "дим". Краще збережи їх і витрать на що-небудь цікаве, наприклад, на модний одяг, нову комп'ютерну гру або на черговий похід в інтернет-клуб, або на дискотеку. Для довідки: якщо палити по одній пачці сигарет в тиждень, то за рік витрачається: якщо сигарети коштують до 2 у.о. за пачку — до 104 у.о.; якщо сигарети коштують до 3 у.о. за пачку — до 160 у.о.

Шосте: не опинись в клітці під назвою "тютюн". Куріння — це клітка, куди легко попасти, але важко вибратися. І вже не ти, а сигарета керує тобою. Пам'ятай, що нікотин є в будь-яких сигаретах, сигарах і він викликає залежність. Будь вільним від тютюну. Розпоряджайся своїм життям сам і не дозволяй сигареті розпоряджатися ним.


Сьоме: якщо ти вже почав час від часу палити або робиш це постійно, настав час кидати палити. У цьому подвійна користь: величезна користь для здоров'я і ти зберігаєш багато грошей. До того ж, якщо ти не палиш, то у тебе красивий, здоровий вигляд; від тебе і від твого волосся, одягу і з рота приємно пахне; у тебе білі зуби і сяюча посмішка. 
Завжди роби вибір на користь здоров'я!





«Поради щодо підвищення самооцінки»
1.     Пам’ятайте про свої позитивні риси замість того, щоб пам’ятати про негативне.
2.  Прагніть знайти хороше у всьому, що робите. Вітайте себе з цими успіхами.
3.     Постійно згадуйте свої успіхи, досягнення.
4.  Пробачте собі свої помилки. Ми можемо ставитися до себе дуже суворо і все ж припускатися їх. Визнайте свою помилку й адекватно компенсуйте збитки. Не перекладайте провину на інших (це ознака безсилля) і не звинувачуйте в усьому лише себе.
5.    Ставтеся до себе добре. Пам’ятайте: той, хто любить себе, виглядає краще і має міцне здоров’я.
6. Прийміть себе таким, яким Ви є - унікальним, оригінальним, людяним.
7.   Живіть сьогоднішнім днем, і Ви отримаєте більше задоволення від життя.




Права дітей
/Пам’ятка для учнів/

1.     Пам’ятайте, що насильство над вами, здійснене батьками, не є           нормою життя. Насильство – неприпустима річ у стосунках людей.

2.      У  сім’ї ви маєте право на те, щоб до вас ставилися з повагою, не       ображали.

3.     Ви маєте право на захист, якщо навіть найрідніші люди принижують вашу гідність.

4.     Поділіться своїми проблемами з учителем, класним керівником,         практичним психологом, зверніться у поліцію чи в службу у справах   дітей у випадку вчинення стосовно вас насильства чи жорстокості.

5.     Не вірте у погрози з боку кривдників.

6.     Ви маєте право висловлювати і відстоювати свою думку. Чітко і        однозначно висловлюйте осуд щодо насильницької поведінки взагалі.

7.     Знайте, коли вас постійно контролюють, принижують, примушують   до чогось, використовують у спілкуванні з вами лайливі слова – це   насильство.

8.     Не вважайте, що ви заслужили на таке ставлення з боку дорослих.     Ніхто, в тому числі ваші батьки, рідні, не мають права принижувати    вас, поводитися жорстоко стосовно дитини – це карається законом.

9.     Навчіться розрізняти поняття «добро» і «зло». Все, що принижує      людську гідність – є ЗЛО; що звеличує гідність людини – ДОБРО.





Профілактика і вирішення конфлікту з використанням медіації

     Шкільна служба розв’язання конфліктів
    це організація спеціально підготовлених старшокласників, які допомагають своїм одноліткам вирішувати конфлікти, тобто виступають нейтральними посередниками або медіаторами.




n  1. Сторони, які конфліктують, мають розглядати посередника як особистість, що уособлює собою справедливий вибір.
n  2. Посередник повинен бути нейтральною особою, не втягнутою в конфлікт.
n  3. Конфліктним сторонам доцільно погодитись із присутністю посередника та використанням його рекомендацій при ухваленні остаточного рішення.
n  4. Посередник може бути корисним, якщо він вислуховує погляди кожної із сторін окремо і думає, як знайти "золоту середину".
n  5. Основне завдання посередника — збирання інформації та з'ясування проблем, а не прийняття негайного рішення.
n  6. Якщо за службовим становищем посередник є підлеглим однієї або обох конфліктних сторін, необхідно мати гарантії, що ця обставина в наявній ситуації чи в майбутньому не позначиться на його діях щодо розв'язання конфлікту.
n  7. Посередник має прагнути підтримувати кожну сторону у вираженні її відповідних поглядів і почуттів, сприяти інтеграції висловлюваних сторонами поглядів і точок зору з обговорюваної проблеми.
n  8. Посередник має допомогти конфліктуючим сторонам визначитися, де вони можуть поступитись одна одній, аби досягти консенсусу й залагодити справу.

Правила безконфліктного спілкування :
1. Не застосовуйте конфліктогени, оскільки вони активізують конфліктне поле суперечностей.
2. Не відповідайте конфліктогеном на конфліктоген, бо він є резервуаром конфліктів. Психологи твердять, що в такому разі збільшується сила конфліктогенів. Краще прагніть до потреби і налагодження гарних стосунків.
3. Здатність сприймати почуття іншої людини, розуміти її думки у психології називається емпатією. А тому доброю порадою для всіх буде: "Виявляйте симпатію до співрозмовника". Адже якась причина його привела до вас, то будьте мудрими. У такому разі виникає інший стан психіки з іншими роздумами. Психологи вважають, що тут спостерігається поняття, протилежне конфліктогенові — доброзичливі помисли щодо співрозмовника. Сюди належить все, що поліпшує настрій людини: похвала, комплімент, дружня усмішка, увага, цікавість до особистості, співчуття, поважливе ставлення до співрозмовника як до рівного собі тощо.
4. Спонукайте себе на доброзичливі помисли. Цього навчають психологи. Кожен із нас потребує позитивних емоцій, тому людина, яка є джерелом доброзичливих помислів, стає бажаним співрозмовником, навіть коли до неї було дещо упереджене ставлення.

Медіатор конфлікти вирішити  зможе
І нових друзів знайти допоможе!





Сім правил здорового способу життя


Здоровий спосіб життя – це стиль життя і мислення. Для кожної людини – це щось особливе. Саме думки людини становлять основи здорового способу життя.
Саме поняття «здоровий спосіб життя» з’явилося не дуже давно, але дотримуватися його принципів намагалися віддавна. Ще в середньовіччі, а можливо, й раніше люди знали основи здорового способу життя, хоча мотивація у них була зовсім іншою, ніж тепер у нас.

ПРАВИЛО № 1
Найважливіше при здоровому способі життя - це харчування. Правильне харчування! Більше фруктів і овочів, продуктів, наповнених корисними для нашого організму речовинами. Ніяких гамбургерів, чіпсів та іншої гидоти.

ПРАВИЛО № 2
Активність, активність і ще раз активність! Будьте активними, життєрадісними і відкритими до світу. Ходіть більше пішки, гуляйте у парках та лісах, будьте рухливими, займайтеся спортом.

ПРАВИЛО № 3
Здоровий спосіб життя жодним чином не сумісний зі шкідливими звичками: куріння, вживання алкоголю і тим більше - наркоманія.

ПРАВИЛО № 4
Основа здорового способу життя - правильний розпорядок дня: передусім, нормальний (восьмигодинний) здоровий сон. Чому важливо висипатися? Хоча б, тому що існує прямий зв'язок між недосипанням і появою якоїсь недуги, зокрема виснаження нервової системи, що призводить до інших захворювань.

ПРАВИЛО № 5
Одне з найважливіших правил здорового способу життя - це позитивний настрій. Не зациклюйтеся на невдачах і недоліках. Не переживайте і тоді, коли зробили щось чи сказали не так - усе можна поправити. Ніколи не впадайте у смуток, пригніченість, безнадію.

ПРАВИЛО № 6
Здоровий спосіб життя - це дбайливе ставлення до себе. Себе треба любити, про себе потрібно піклуватися. Наприклад, під час занять спортом, на прогулянці чи навіть під час виконання якоїсь праці потрібно робити це зосереджено, із задоволенням, не думаючи про щось негативне. Завжди намагайтеся ходити прямо, з піднятою головою, дихайте глибоко, вдихаючи повітря через ніс і видихаючи ротом. Спробуйте побачити і відчути красу навколишньої природи, бадьорість і свіжість ранкової прохолоди чи таємничість вечірньої пори.

ПРАВИЛО № 7
Вести здоровий спосіб життя краще не самому, а в якомусь товаристві (сім’я, друзі, сусіди). В ідеалі, звичайно, потрібно, щоб усі, хто оточує вас, дотримувалися такої ж життєвої позиції - разом веселіше і є дух суперництва.        Уявіть, що всі вони ведуть здоровий спосіб життя, всі в чудовому настрої, бажають один одному тільки добра.
Турбота про своє здоров'я не має бути проблемою, це має бути способом життя! Здоровим способом життя. Краще вже бігати на свіжому повітрі, ніж по лікарях!

На завершення, остання порада: завжди перебувайте в гармонії з Всесвітом! Дякуйте за чудовий навколишній світ, у якому ви живете. Дякуйте за небо і сонце, дерева і трави, сонце і вітер, за вашу родину і ближніх, за випробування і терпіння!



ЯК КЕРУВАТИ ЕМОЦІЯМИ

Ø Ти часто сердишся на інших та на себе?
Ø Негативні емоції керують тобою?
Ø Як керувати емоціями?

Ось прості поради психолога:

      Негативні емоції мають руйнівний потенціал, тому важливо навчитися розуміти їх, щоб вони не керували тобою. Сум, ревнощі, гнів, ненависть, тривога… Всі ці емоції перешкоджають вашій здатності справлятися із проблемами.
Але негативні емоції є природною частиною життя людини, і вони забезпечують орієнтир для позитивних емоцій. Проте дитина, повністю позбавлена агресії в школі, виконує роль жертви. Ти сам нерідко спостерігав це.
      Негативні емоції часто є природним проявом, але, як ви їх виражаєте, які вони? Конструктивні чи руйнівні вони?
     Наприклад, цілком природно почувати себе ображеним, коли ви довго чекаєте друга, або сумуєте, коли ви з ним посварилися. Однак, якщо ви висловите свій гнів з криками та образами, це призведе до руйнівних наслідків.   Знайте про наслідки негативних емоцій і навчіться керувати ними.
     Ви повинні розуміти різницю між позитивними і негативними емоціями для практичного використання та вироблення навиків стійкості.
    Емоції мають біологічну складову. Емоції - це фізичні відчуття в тілі, і мозок реагує на ці відчуття, стимулюючи подальші нервові і гормональні реакції. Це складний процес, і в кінцевому підсумку може мати позитивний чи негативний вплив на ваше самопочуття.
   
 Є багато способів керування емоціями, ось декілька порад:

Ø Замініть негативне мислення на більш конструктивні і продуктивні думки.

Ø Вправи! Регулярно займайтеся фізичними вправами, навіть якщо вам не хочеться їх робити.

Ø Їжте корисну їжу. Прагніть до збалансованої дієти!

Ø Постарайтеся зрозуміти ваші негативні емоції і речі, які їх викликають.

Ø Навчіться розслаблятися: релаксація, йога, медитації або прослуховування спокійної музики.

Ø Залиште минуле в минулому. Немає ніякої користі від спогадів, які ви не можете змінити.

Ø Зверніться за професійною допомогою та консультацією у разі потреби.

Ø Сон! Постарайтеся налагодити регулярний графік сну і дотримуватися його, навіть у вихідні.

Ø Ставте перед собою реалістичні цілі та досягайте їх.

Ø Святкуйте свята. Знайдіть час поговорити з другом або погуляти з домашньою твариною.

Ø Подумайте про позитив, що ви досягли у своєму житті.

Ø Шукайте світлу сторону у кожній ситуації!

Ø Зрозумійте, що життя не завжди радість,  це -  часто й темні періоди, та ми маємо шукати відповіді і знаходити сенс у всьому.



Умій володіти собою

1. Пам'ятайте: найкращий спосіб боротьби з душевним неспокоєм - постійна зайнятість.

2. Щоб забути свої напасті, намагайся зробити приємне іншим. Роблячи добро іншим, робиш добро собі.

3. Не намагайся змінювати чи перевиховувати інших. Набагато корисливіше і безпечніше зайнятися самовихованням.

 Пам'ятай: кожна людина - така ж яскрава й унікальна індивідуальність, як і ти, приймай її такою, якою вона є. Намагайся знайти в людині позитивні риси, вмій бачити її достоїнства і в стосунках з нею спробуй опиратись саме на ці якості.

4. Май мужність від щирого серця визнавати свої помилки. Уникай зазнайства і хизування.

5. Вчися володіти собою! Гнів, дратівливість, злість спотворюють людину. Егоїзм - джерело багатьох конфліктів. Виховуй в собі терпіння, пам'ятай, що «рана заживає поступово». 

6. Будь-яка справа починається з першого кроку! Пам'ятай: перешкоди нам даються задля нашого розвитку.

7. Людина, має необмежені можливості самовдосконалення, причому в усіх галузях своєї життєдіяльності.

8. Будь толерантною особистістю.

Толерантність ( від лат. Tolerans - терплячий) - терпимість до чужих думок і вірувань.






             Як подолати стрес під час тестування

часнику ЗНО/
Освітній проект «Відкривай Україну», який є ініціатором флешмобу #ЩастиНаЗНО, надав практичні поради подолання стресу під час ЗНО від відомого психолога Світлани Ройз. Поради містять десять правил, виконання яких допоможе учаснику тестування впоратись з хвилюванням.
Під час іспиту, особливо в незнайомому приміщенні, особливо при можливих «оглядах», абсолютно закономірний викид гормону стресу - кортизолу. Коли нам страшно, блокується доступ до нашого центру «думання».
Щоб подолати цей вплив стресу важливо:
1. Взяти з собою воду (прозора пляшка з водою дозволена правилами).
2. Для відчуття меж і балансу є дуже проста вправа «крило янгола»: поклади праву руку на своє ліве плече, немов обіймаючи. Можна уявити, що це рука друга, когось із батьків або викладача.
3. Подихати певний час так, аби видих був довшим, ніж вдих. Таке дихання допоможе заспокоїтись.
4. Для відчуття стійкості можна покласти руки на живіт і зробити декілька вдихів-видохів.
5. Зроби собі масаж зап'ястя між кісточками, що розділяють четвертий і п'ятий пальці - це зона, яка відповідає за реакцію на стрес, страх, тривогу.
6. Знайди в інтернеті вправи для гімнастики мозку і зроби їх перед початком тестування (наприклад, вправа «Крюки Деннісона»).
7. Пошукай в інтернеті приклади вправ-енергізаторів - вони прості, але дуже дієві і допоможуть зняти фізичну напругу перед самим тестуванням.
8. Приготуй заздалегідь свій «якір уваги» - приший на одяг яскравий ґудзик або одягни браслет. Погляд на цю річ повертатиме тебе у «реальність» під час тестування.
9. Можна постукати по столу, переставити стілець, розкласти ручки, позначити, що це «своє» місце. Відчуття «свого місця» де б не був, дає можливість зосередитись і краще думати.
10. Придумай власну розшифровку абревіатури ЗНО - це знімає тривогу і дає інший сенс:)

Як здолати хвилювання перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією?

Перед початком уроку:
•  Готуйтеся!
•  Ретельно вивчайте матеріал.
•  Не бійтеся наближення тестування, контрольної роботи, підсумкової атестації.
• Сприймайте це як можливість показати обширність своїх знань і отримати винагороду за виконану вами роботу.
•  Потрібно добре виспатися в ніч перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією.
•  Відведіть собі час із запасом, особливо для справ, які треба виконати перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією і приходьте на урок незадовго до початку.
•  Розслабтеся перед тестом, контрольною роботою, підсумковою атестацією.
•  Не прагніть повторити весь матеріал в останню хвилину.
•  Не приходьте на урок з порожнім шлунком.
•  Візьміть цукерку або що-небудь інше, щоб не думати про тест, контрольну роботу, підсумкову атестацію,  не хвилюйтеся.

Під час уроку:
•  Уважно прочитайте завдання.
•  Розподіліть час на виконання завдання.
•  Сядьте зручно.
• Якщо ви не знаєте відповіді, пропустіть це питання і приступайте до наступного.
•  Не панікуйте, коли всі починають здавати свої роботи. Ті, хто першим виконав завдання, не отримають за це додаткових балів.


Рекомендації  учням

СТОП БУЛІНГ!


•        Ігноруйте кривдника. Якщо є можливість, намагайтесь уникнути сварки, зробіть вигляд, що вам байдуже і йдіть геть. Така поведінка не говорить про боягузтво, адже навпаки, іноді зробити це набагато складніше, ніж дати волю емоціям.
•        Якщо ситуація не дозволяє вам піти, зберігаючи самовладання, використайте гумор. Цим ви можете спантеличити кривдника/кривдників, відволікти його/їх від наміру дошкулити вам.
•        Стримуйте гнів і злість. Адже це - саме те, чого домагається кривдник. Говоріть спокійно і впевнено, покажіть силу духу.
•        Не вступайте в бійку. Кривдник тільки і чекає приводу, щоб застосувати силу. Чим агресивніше ви реагуєте, тим більше шансів опинитися в загрозливій для вашої безпеки і здоров'я ситуації.
•        Не соромтеся обговорювати такі загрозливі ситуації з людьми, яким ви довіряєте. Це допоможе вибудувати правильну лінію поведінки і припинити насилля.




Відповідальність за вчинення булінгу


19 січня 2019 року в Україні набув чинності Закон щодо протидії булінгу     № 2657-VIII.
Згідно із законом, булінг — це «моральне, або фізичне насильство, агресія у будь-якій формі, або будь-які інші дії, вчинені з метою викликати страх, тривогу, підпорядкувати особу своїм інтересам, що мають ознаки свідомого жорстокого ставлення».

Закон передбачає штраф за булінг та за приховування працівниками навчальних закладів випадків знущань.

Документом доповнюється Кодекс про адміністративні правопорушення України статтею 173-4: за булінг вводиться штраф від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 850 до 1700 грн.) або громадські роботи від 20 до 40 годин.

Крім того, за булінг вчинений групою осіб або протягом року після накладення штрафу, розмір стягнення становитиме 100-200 неоподатковуваних мінімумів (1700-3400 грн.) або відповідальність буде у вигляді громадських робіт 40-60 годин.

Якщо ці дії вчинив неповнолітній від 14 до 16 років, штраф повинні будуть сплатити батьки. 

Якщо керівник закладу освіти не повідомить поліцію про відомі йому випадки цькування серед учнів, його оштрафують на суму від 850 до 1700 грн. або призначать виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням до 20 % заробітку.










                                                                                                                                                

Немає коментарів:

Дописати коментар

  Як реагувати на булінг: законодавче роз’яснення від МОН Дивись тут: https://nus.org.ua/news/yak-reaguvaty-na-buling-zakonodavche-roz-ya...